onsdag 25 augusti 2010

welcome potato.

ÄNTLIGEN en blogg värd att uppdatera!!

jag var missnöjd med min förra blogg. för mycket prestation och för lite av min verklighet.

senaste tiden har jag varit förvirrad över vad mitt nästa steg i livet är. 
det finns så mycket jag vill säga, men det har redan blivit sagt och ändå har poängen inte kommit fram.
så jag måste hitta ett nytt sätt att säga saker på.
jag har försökt vara snäll, brutal, sarkastisk, förstående...och fortfarande kan jag inte förklara självklarheten i vad det innebär att verkligen vara fri.
eller i allafall att vilja vara det.

något som verkligen sprängde min hjärna var FYSIK.
yes, fysik! kvantfysik, partikelfysik, astrofysik....allt det får en att inse att människans beteende, det nutida samhällets mentalitet, sättet de styr och manipulerar oss på är ett SKÄMT. 
vi kan ta full kontroll över vårt liv och vår omgivning om vi bara vill. 
allt annat har vi bara intalat oss.
det är inte svårare än så.
"luminous beings are we" som ett visst 900-årigt litet katrinplommon från rymden sa.

du vet hur ditt liv ser ut, vad du får i lön, hur mycket du betalar i skatt, vad dina utgifter är...du vet vad du behöver för att förbättra livskvalitén för dig själv och de runtom dig.
du behöver få din röst hörd, men du behöver inte rösta.
för regeringar och partier är ett skämt. en cirkus för att distrahera dig från vad som egentligen händer runtom dig.


oh well. denna sommaren har jag jobbat som ett djur. inget grilla och bada och spela roliga dataspel för mig inte.
hahaha. men det har inte varit så farligt! 
jag jobbar som städare på akuten på dagarna och sen städar jag ett dagis på kvällarna. däremellan har jag försökt få lite tecknande gjort. och väldigt mycket tänkande.


jag har efter några incidenter senaste tiden hittat tillbaka till min barndom/ungdomsdröm att regissera film.
jag har jobbat med film förr och pluggat flera kurser i filmkunskap och filmteknik, men lämnade det åt sidan för att ägna mig åt en annan form av berättande: serieteckning.
och detta har verkligen förrändrat mitt sätt att berätta och se bildmässigt. något enormt!
så nu ska jag leta praktik, skriva ner ideér och göra små kortfilmer. mest för att öva.


kan bli kul!! 


här är en bild från en seriedagbok jag krafsade ner lite skisser i medan jag jobbade.
den här handlar om lite pinsamma saker man kan råka säga utan att tänka på det. hehe.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar