torsdag 26 augusti 2010

en millimeter från tuberkulos.

har du tänkt på att det enda sättet du är delaktig i detta samhället på är genom att betala?

när du inte betalar med ditt anletes svett så betalar du skatt, du betalar hyra, du betalar mat, du betalar i kollektivtrafiken, du betalar din utbildning, din sjukvård, dina mensskydd...ja, allt är bara betala betala betala.
det är det enda du bidrar med.
men när det gäller att få något tillbaka...dvs, du blir sjuk och behöver ekonomisk hjälp, så måste du vandra till fots genom mordor och slänga härskarringen i djupet av mount doom med frodo på ryggen.
och sen KANSKE soc hjälper dig.
och en gång vart fjärde år får du lägga din röst på två partier. de heter "smulor" eller "inget".
de ska bestämma hur ditt liv ska se ut de närmaste 4 åren som kommer efter det....

jag vet inte...det känns som att något är fel på den här bilden?

över till något helt annat.
för 3 dagar sen så sprutade en tant in lite tuberkulin under min hud för att se om jag varit i kontakt med tuberkulos medan jag jobbat på sjukhuset, eller i allmänhet, och efter 3 dagar skulle jag få se resultat.
om svullnaden är över 10 mm så har man varit i kontakt med tuberkulos. då ska man få lungröntgen och sen blir man väl satt i nån typ av karantän, antagligen i ett rum med en gul skylt på dörren, tills de kan säga om man är smittad eller inte.
tuberkulos känns så dramatiskt och avlägset på något sätt?
men min svullnad var på 9 mm!!!!! yay!!!
så, jag vet att ni ville, men det blir inget sitta vid min gravkant och snörvla fram "i en sal på lasarettet" den här gången, kids!
bättre lycka nästa gång!!


KOLLA IN DET HÄR!!!
ett väldigt nostalgiskt och roligt filmklipp som jag hittade på min gamla musiklärare Adam Zimny's hemsida och det är ett band jag var med i när jag var 14.
och jag var typ äldst. förutom trummisen som på den tiden var runt 16.
och KOLLA in min fina courtney love tröja! HAHAHAHA!!
här är vi med på tv och spelar i en musiktävling i polen. ENJOY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar