söndag 5 september 2010

manic monday

upptäckte idag att UTAN RUTINER RASAR MIN VÄRLD!


det har gått en vecka sen min nyfunna arbetsfrihet och jag har försökt allt för att komma igång. men det är så SVÅRT och självdisciplinen brister.


här är en liten lista på vad jag gjort denna veckan:


just det. ingenting ALLS.


men nu jävlar! ska testa en ny livsrytm och baserar den på min maniska personlighet. det kanske är mer effektivt än att lita på sin självdisciplin. om jag bara gör saker för att jag måste så måste jag hitta ett nytt sätt att tvinga mig själv!


jag sätter upp det här på bloggen, publicerar det på internet, så det finns ingen väg att slingra sig ur när morgondagen kommer:
NÄSTA VECKA (alltså mañana) är det nya rutiner och tvångstankar som ska föra det kreativa arbetet framåt. jag ska börja med ett schema och en lista som maniskt ska följas....för om jag inte följer den så kommer jag att ha otur hela 2011.


det borde väl funka som motivation?



2 kommentarer:

  1. vet exakt vad du menar! jag har det likadant. men har gjort ett schema nu som är tomt, men det står veckans dagar, så jag ska kopiera upp det och fylla i det varje söndag inför veckan liksom. kan funka, kan gå åt helvete. men jag tror ett trick är att lägga in rutingrejer i schemat, typ vilken tid en ska äta lunch och sånt.

    SvaraRadera
  2. låter som en skitbra idé, men funkar det bättre än en vanlig almanacka, tror du?

    SvaraRadera